آموزش اصول و نكات مهم تربيت كودك ۵ ساله از ديدگاه روانشناسي

ويژگي هاي روحي كودك 5 ساله، شخصيت كوچك

1- مهارت هاي حركتي درشت:

از نظر فيزيكي، كودك پنج ساله شما نسبت به يك سال قبل تسلط بيشتري براي انجام كارها ازخود نشان مي دهد. مثلا گرگم به هوا بازي مي كند، ازچارچوب كوهنوري (وسيله اي كه براي بالارفتن در پارك ها تعبيه شده است) با دقت و توجه به فاصله ها استفاده مي كند و به توپ ضربه مي زند. آنها اكنون متعادل تر هستند و با اطمينان بيشتري از وسايل بازي براي سرگرم شدن استفاده مي كنند.

2- مهارت هاي حركتي ظريف:

كودك در اين سن بر انجام مهارت هاي ظريف كه قبلاً آموخته تسلط بيشتري پيدا مي كند، مهارت هاي نظير باز و بسته كردن دكمه، زيپ، استفاده از مداد يا قيچي

3- مهارت هاي اجتماعي:

كودك شما مي داند در هربازي هركسي نقشي دارد، ولي آنها هنگام بازي به يك شخص بزرگسال نياز دارند تا بازي را برايشان شرح دهد و بين انها داوري كند. برد براي آنها جذاب و باخت وحشتناك است، فكر نكنيد كه مدام مجبور به نظارت بر كارهاي كودك هستيد. كودك شما نياز دارد مهارت هايش را براي برقراري ارتباط، شناخت و معامله همراه با كشمكش و تعارض با همسالانش را تمرين كند و بهبود بخشد. و شما تنها بايد زمانيكه كنترل از دست خارج مي شود پادرمياني كنيد. اهميت اين كار را دست كم نگيريد كه بهتر است هر ازگاهي به كودك فرصت دهيد به تنهايي بازي كند چون اين كار به او كمك مي كند فكر كردن به صورت مستقل را بياموزد.

دوم

براي مطالعه بيشتر اين مطلب آموزشي لينك زير را كليك كنيد:

آموزش نكات مهم تربيت كودك 5 ساله از ديدگاه روانشناسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.